google-site-verification=iAuLVT1_obBueDucTCUUYtkWcQWWj8bKsI2czMXyGAk
Sık Sorulan Sorular

Diş implantı; vida formatın da diş kökü şeklin de dişin yerini alan, titanyumdan yapılmış tıbbi bir cihazdır. Diş eksiliği olan bölgede diş kökü formatın da çene kemiğine yerleştirilir. Mekanik sitabillik gerçekleştikten sonrası kemik hücreleri etrafını sararak iyileşme süreci sonunda yerleştirilen vida doğal diş gibi davranır. Bu yeni mekanik diş formatındaki sistem artık kendi ana diş görselinde doğal hali gibi görevini gerçekleştirir.

Sağlık durumundan dolayı doktorundan onay alan ve genel sağlık durumu iyi olan ;diş  hekim tarafından ön muayenesi yapılıp implant tedavisine uygun bulunan her bireye dental implant uygulaması  yapılabilir.

Sigara kullanımı yüksek olan bireylerde, Kronik diyabet (şeker) hastalarında, Kronik rahatsızlıklara sahip hastalarda, Gebe ( hamile ), Madde bağımlısı olanlarda, sistemik hastalıkları bulunan hastalarda, Kemik gelişimi henüz tamamlanmamış genç bireylerde, hekiminizin önerisini mutlaka dikkate alınız.

İmplant dişin kullanılabileceği süre, birçok etkene bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Ancak ağız ve diş sağlığına önem verilmesi, diş hekimi randevularının aksatılmaması durumunda; 20 ile 30 yıl arasında bir sürede implantlar problemsiz bir şekilde kullanılabilmektedirler.

Ağız içi ya da diğer cerrahi tedavilerde karşılaşılabilecek risklerin dışında bir risk söz konusu değildir.

Doğal dişlerle benzerliği bulunan implantlar, doğal dişlerle aynı işlevi görürler. İmplant dişin çürümesi söz konusu değildir.

Başarısız olmuş implantlar yeniden yapılabilir mi? Evet. İmplant başarısızlığı sonucunda eğer kemik yeterliyse belli bir iyileşme süreci sonunda ya da farklı kemik artırımı metodları uygulanarak aynı bölgeye yeniden implant yapmak mümkündür.

Geç teşhis ve tedavinin başarısız olduğu durumlarda implant çıkartılarak enfeksiyon bölgesi temizlenir ve antibiyotik tedavisi uygulanır. İlgili bölge iyileştikten sonra gerekli durumlarda kemik güçlendirmesi yapılarak implant yeniden yerleştirilebilir.

Eğer implantın etrafı kemikle tam olarak dolmadıysa, fakat implant oynamıyorsa, özel bir alet yardımıyla kolaylıkla çıkarılabilir. İmplantlar çıkarıldıktan sonra yerleri bir diş çekiminden sonraki yaranın iyileşmesi gibi kapanmaktadır.

Eğer diş çekim boşluğuna implant takmışsak veya implant taktığımız kemik bölgesinde çok süngersi bir görünümde kemik varsa; diş doktoru da implantları takıp üzerine diş takarsa büyük risk alıyoruz demektir. Bu ve bu gibi durumlarda implantın kemiğe kaynaması için 2-3 ay gibi bir süre beklememiz uygun olacaktır.

Eğer implant sallanıyor ise kemik ile kaynaşmamış ya da bir enfeksiyon, kemik kaybı neticesinde etrafında yetersiz kemik kalmış demektir.

İmplant ameliyatı sırasında hasta herhangi bir ağrı yaşanmamaktadır. Fakat implant ameliyatı yapılırken çene kemiği ve diş eti açıldığı için bu cerrahi işlem sonrasında ağrı ve acı oldukça normaldir.

Başarısız implant uygulaması sonrasında dişe yeniden implant uygulaması yapılabilir. Bu gibi olumsuz durumlarda implant bölgesi tekrar uyuşturulur ve implant yerinden çıkarılır. Sonrasında iltihabi dokular temizlenir. Bölge tekrar kapatılarak gerekli durumlarda kemik dokusu ilave edilebilir ve diş iyileşmeye bırakılır.

İyi bir diş hekimi tarafından uygulanmayan, taklit implant gibi basit uygulamalarla yapılan tedavi sonrasında zamanla çene kemiği erimesi ve enfeksiyon ile karşılaşılabilir. Profesyonel bir ekiple yaptırılan implant uygulamasında herhangi bir zarar olmayacaktır.

Dental implantın kemikle kaynaşarak iyileşme süresi, kırık vakalarındaki gibidir denilebilir. Genel olarak 4-5 hafta gibi bir süre içerisinde iyileşme başlar ve yaklaşık 8-12 hafta arasında değişiklik göstererek iyileşme tamamlanır ve üzerine diş takılabilir hale gelir.

İltihaplanma genelde o bölgede ağız hijyeninin kötü olması, implantın yapımı sırasında o bölgede cerrahi olarak belrli bir hasarın olması, diş etinin miktarının az olması gibi sebeplerle implantların çevresinde iltihaplanmalar söz konusu olabilir.

Dental implant ameliyatından sonra şu bakım talimatlarını takip etmek önemlidir; antibiyotikler : hastalar cerrahi bölgede enfeksiyonu önlemek için reçete edilen tüm antibiyotikleri almalıdır.

İmplant tedavisinde hastanın durumuna ve diş hekimini performansına göre bir günde 12 ve 15 tane implant yerleştirilebilir. Buna bağlı olarak bu durum değişkenlik gösterebilir. Alt çeneye uygulanan implant tedavisinden on gün sonra hastanın duruma bağlı olarak alt çeneye implant uygulaması yapılır.

“Titanyum implantların kanserle ilişkisi yok” Enstitüden yapılan açıklamada, titanyumun, sağlamlığı, hafifliği ve toksik olmamasının yanı sıra biyouyumluluk ve kemik entegrasyonunun çok iyi olması dolayısıyla implant yapımında en çok tercih edilen metaller arasında geldiği belirtildi.

Absorbe olan dikişlerin ağızda 2 hafta kadar kalmaları beklenir ve alınmaları gerekmez. Eğer absorbe olmayan dikiş var ise diş hekimi tarafından 5-7 gün sonra alınmalıdırlar.